Ida Jakobsen, Lone Helle og Harriet Willassen er fornøyde med utvidelsen av vertskapstjenestene til Visit Tromsø-Region

Visit Tromsø-Region utvider vertskapstjenestene i forkant av vintersesongen

For å møte det økende antallet gjester som kommer til Tromsø i vinter utvider Visit Tromsø-Region vertskapstilbudet. Fra 1. oktober vil destinasjonsselskapet være til stede med turistinformasjon på tre strategiske lokasjoner: i Storgata, på Havneterminalen på Prostneset og på Clarion Hotel The Edge, som er nytt av denne sesongen.

– Visit Tromsø-Region skal være en tilgjengelig og inkluderende ressurs for både besøkende og lokalbefolkningen som ønsker å utforske Tromsø-regionen. Med ny tilstedeværelse på Clarion Hotel The Edge, i tillegg til våre besøkssentre i Storgata og på Prostneset, vil vi kunne tilby enda bedre informasjon og veiledning til alle som trenger det, sier Lone Helle, reiselivssjef i Visit Tromsø-Region.

– Ved å gi riktig informasjon hjelper vi gjestene med å ta bedre og mer informerte valg. Dette støtter vår bærekraftambisjon om å være der folk er, og sikre at de får en best mulig opplevelse, sier hun.

Havneterminal og sentral møteplass

Reisende til Tromsø er både lokale, regionale, nasjonale og internasjonale. I fjor hadde Havneterminalen på Prostneset så mange som 1,1 million besøkende, noe som gjør den til en av hovedinngangsportene til Tromsø. Havneterminalen er en sentral del av destinasjonsselskapets vertskapsleveranse.

– Prostneset er en viktig hub for reisende til og fra Tromsøregionen, med både distriktsbusser, hurtigbåter og Kystruten. At de blir møtt av et profesjonelt og lokalkjent vertskap, er avgjørende både for de besøkende og for oss som vertskapshavn og trafikk-knutepunkt, sier Harriet Willassen, marked- og kommunikasjonssjef ved Tromsø Havn.

Hun forteller at flere reiselivsaktører vil etablere seg på Prostneset før kommende vintersesong, og havna forventer høy aktivitet.

– Vi tror behovet for gode vertskapstjenester vil øke, slik at tilreisende får den beste opplevelsen av regionen vår, sier Willassen.

Til stede på Clarion Hotel The Edge – nytt av året

Ida Jakobsen, direktør på Clarion Hotel The Edge, er begeistret for det nye samarbeidet med Visit Tromsø-Region.

– Vi er svært fornøyde med at Visit Tromsø-Region skal være til stede hos oss i vinter. De gjør en enormt viktig jobb, og har vært en aktiv samarbeidspartner for oss i mange år. For våre gjester vil dette bety full tilgang til offisiell turistinformasjon in-house – noe som er utrolig kult! Visit Tromsø-Region sitter på en unik kunnskap om byen og området rundt, og det betyr ikke minst at våre gjester kan booke et bredt utvalg av aktiviteter og opplevelser direkte fra hotellet, sier Jakobsen.

I høysesongen opplever Visit Tromsø-Region dager med godt over 1 000 besøkende innom turistinformasjonen, som søker informasjon om hvordan de kan bevege seg rundt i regionen, om værforhold og skredfare, samt om organiserte aktiviteter, attraksjoner og tilbud i hele regionen og landsdelen.

Visit Tromsø-Region vil dessuten opprettholde sin tilstedeværelse i Breivika gjennom sommersesongen ved store cruiseanløp. Dette sikrer en helårig dekning av turistinformasjonstjenester, skreddersydd for å møte behovene til både reisende og lokale aktører.

– Behovet for informasjon er enormt, og vi ser ingen tegn til at dette vil avta med det første. Derfor er vi stolte av å kunne tilby tilstedeværelse og god veiledning hele året, sier Helle.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Lone Helle, Reiselivssjef, Visit Tromsø-Region, +47 482 55 788
  • Harriet Willassen, Marked- og kommunikasjonssjef, Tromsø Havn, +47 911 81 965