mann ser gjennom en kikkert på fjellet fra Prestvannet

Ønsker du å bruke merket "Bærekraftig Reisemål" i egen kommunikasjon?

Tromsø er merket som et av Norges bærekraftige reisemål gjennom Innovasjon Norges nasjonale merkeordning. Merket gis til destinasjoner som over tid har jobbet systematisk og dedikert med alle bærekraftsdimensjonene og er et viktig kvalitetsstempel.

Hvis din bedrift er samarbeidspartner i Visit Tromsø-Region og er miljømerket gjennom Miljøfyrtårn eller andre sertifiseringer, kan du bruke bærekraftsmerket i din egen markedsføring.

Hvorfor er dette lurt? Det er flere grunner til dette:

  • Du tiltrekker deg de riktige gjestene: Merkeordningen er godt kjent både i Norge og internasjonalt, og tiltrekker gjester som vektlegger viktigheten av bærekraft og kvalitet på reisemålet de besøker.
  • Du øker din troverdighet: Din bedrift får et kvalitetsstempel som viser at dere er en del av et fellesskap som jobber ansvarlig og riktig. Dette styrker omdømmet til din bedrift blant kunder og samarbeidspartnere. Å være assosiert med merket "Bærekraftig Reisemål" viser at bedriften er en ansvarlig aktør på reisemålet og kan gi et konkurransefortrinn i et marked som blir stadig mer opptatt av bærekraft.
  • Det gir muligheter for samarbeid: Du vil lettere kunne samarbeide med andre miljømerkede bedrifter, både lokalt og nasjonalt, samt andre aktører innenfor den nasjonale merkeordningen. Dette kan føre til nye prosjekter og fordeler for begge parter.

For mer informasjon om bruk av merket i egen kommunikasjon og for å få tilsendt logo, vennligst kontakt rådgiver for bærekraft og samfunn, Inger-Lise Brones i Visit Tromsø-Region.